A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Első futólépések

2009.07.18. 15:09 | gabsy | Szólj hozzá!

Címkék: futás marathon kezdő pulzus

A legtöbb okosságot itt olvastam: http://www.freeweb.hu/powerhiker/index.html

Annyira belelkesedtem ettől, hogy addig nem nyugodtam, amíg meg nem vettem életem első pulzusmérő óráját. Persze egy lelkes, kezdő, igazán amatőr futónak bőven elég is volt egy egyszerű kütyü: Geonaute CW a Decathlonból. :)

Másnap sikerült a férjemet rávenni a korai kelésre és így már 7-kor teljes menetfelszerelésben indultunk neki a reggeli futásnak. Így még munka előtt és aránylag kellemes melegben elkezdhettem az első felmérő ezdést.

Úgy terveztem, hogy a pulzus figyelésével igyekszem az edzéseket (intenzitást, mennyiséget) megcsinálni. Ehhez első körben a max. pulzust számoltam ki, amit nem ajánlatos túllépni: 185 bpm

Egy 400m-es futókörön próbáltam a következőket lemérni:

  • 1. kör: 150 bpm-el futott idő
  • 2. kör: 160 bpm-el futott idő
  • 3. kör: 170 bpm-el futott idő
  • 4. kör: 180 bpm-el futott idő
  • 5. kör: max. gázon a max. pulzus és a futott idő

Minden kör végén 1-1,5 perc pihi.

Az eredmény

  • 1. kör: 150 bpm         3'18"
  • 2. kör: 160 bpm         3'09"
  • 3. kör: 170 bpm         2'58"
  • 4. kör: 180 bpm         3'00"
  • 5. kör: max. gázon     2'43" és 194 bpm

Elég szégyenletes eredmények. De ezen könnyű lesz javítani. :)
Sajnos a 3. körig elég nehéz volt a pulzusszámot tartani és sokszor bele kellett gyalogolnom. A 3.-tól már könnyebb volt, kivéve amikor a férjem mellém ér és az ő pulzusmérője totl bezavart az enyémbe, ami mint a hullámvasút 110 és 235 között kezdett liftezni.:)
A utolsó kör utolsó harmada már elég gyilkos volt, mert az oxigénhiány miatt már minden izmomban éreztem a fáradtságot. Hát nem vagyok egy sprinter...de longrunner sem.:)
Még nem! ;)

Szóval tanulságos volt ez a teszt (2km). Ezt majd havonta egyszer meg fogom újra nézni.
Bár később az egyes köröket 2400m-t kellene majd tesztelni, amikor már kellőképpen felerősödött az állóképességem.

Hja, a mért max. pulzussal (nem a becsült 185-el) kiszámoltam, hogy mennyi az ideális pulzusszám a 60-70%-os pulzussávban maradva, hogy a zsírégető edzésekre gyúrhassak rá:

pihenéskor mért pulzus: 61
max. mért pulzus: 194
ideális alsó sávhatár: 61 + 0.6 * (194 - 61) = 140
ideális felső sávhatár: 61 + 0.7 * (194 - 61) = 154

Hát eléggé totyogós edzések lesznek ezek kezdetben.....csak orra ne bukjak a lassú séta tempótól. :))

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr131253209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.