A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Minimaraton főbpróba

2010.08.28. 23:35 | gabsy | 7 komment

Címkék: futás cipő ruházat flat pulzus nyújtás spd minimaraton

Végre kipróbáltam a kicserélt Timex órámat. Bár az elején majdnem frászt kaptam, mert nem fogta a pulzus-pánt jelét. Aztán a párom kicsit megigazította az elem csatlakozó pöckeit, így már normálisan érintkezett.

Hja, ma még voltunk egy körre az Aldiban is, mert nagyon olcsón lehetett venni egész jó futócuccokat. Klassz rövid-, hosszúujjú pólók, hosszú nadrágok, futódzsekik, zokni volt a választékban. A mai 17 fokos estében jól is jöttek. Az anyaguk nem túl vastag, de a szél ellen jól véd és nagyon jól elvezeti az izzadtságot. Szóval aki most adja a fejét a rendszeres futásra vagy műveli egy ideje, de szüksége lenne néhány új szerkóra, azoknak nyugodt szívvel ajánlom.

A minap még azon is tépelődtem, hogy vegyek-e országúti bringát vagy maradjak meg a montinál. Egy egész jó használtat találtunk is a párommal 60e Ft-ért, de aztán nagyon nem akaródzott kiadni ennyi pénzt. Inkább vettem egy kétfunkciós SPD pedált a montira. Ezt 9000-ből megúsztam és most már tudom használni a korábban vásárolt SPD-s bringáscipőt. Holnap lesz is egy kör vele, ha sikerül felszerelni a pedált a bicajra. Aztán majd kap a monti egy slick gumit is, így kicsit könnyebb lesz tekerni vele aszfalton (terepre amúgy se szoktam menni). Úgy gondoltam, hogy inkább montival "edzek", mert ezen a súlyos járgányon jól megerősödhetek. Aztán majd jöhet egy versenybringa, amivel úgy tépek mint állat, annyira könnyű lesz tekerni a monti után.:)

Na, de sokat beszéltem tök másról, mint amiről a poszt címe szól.:)
A lényeg, hogy ma az új cuccokkal, a régi-új sportórámmal kimentünk este futni egyet. A reggeli eső már nem látszott a pályán, szél viszont fújt rendesen és csak 16-17 fok volt. Ez igazán kellemes időjárás egy esti futáshoz.

5 kilit akartam futni. Az első 2 kilin a pulzusom átlag 170 lett, aztán egészen a végéig 178-181 között stabilan tartottam. 4 km-nél már éreztem, hogy egész jól menni fog az 5 kili. A lábaim teljesen jól bírták. De az állóképességemen még dolgoznom kell, hogy ne ilyen magas pulzussal fussak és hosszabb távot is bírjak.

Aztán 5 kili felé már jött a szokásos érzés, hogy már csak kevés kell a 6-hoz. Majd akárhogy is de hozzá kellett rakni azt az utolsó kilit is, hiszen ez lesz a távom a SPAR Futófesztiválon is. Tök jó érzés volt, hogy erőlködés nélkül és fájdalommentesen sikerült végigfutnom a távot.

Bár csekély volt a javítás a tavalyi időhöz képest (egy kicsit csalódott is voltam, mert jobbnak éreztem a mostanit), de elég rég futottam ennyit, így elégedett voltam a távval és az idővel. És még ugye van 3 hetem, hogy tovább erősítsek az eredményen.

A mai a következő volt:
Táv: 7 km
Idő: 53'32"
Átlag tempó: 7'38" / km
Legjobb tempó: 5'24" / km
Min. pulzus: 96 bpm
Max. pulzus: 184 bpm
Átlag pulzus: 175 bpm

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr892255491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virgo14 2010.08.29. 12:04:16

Gratulálok! Ügyes voltál, hogy nem álltál meg 5 km-nél!!! Hány perc lenne az ideális (a cél) a 7 km-re Neked?

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.08.29. 12:31:59

@Virgo14: Köszönöm! :)
Hát szeretnék ettől kb. 5 perccel gyorsabbat futni, azaz 48-49 perces 7 km-t.
Te hogy állsz az edzéssel? Elmúlt már a térdfájás? Az új cipőt és futótechnikát sikerült megszokni?

Virgo14 2010.08.29. 17:30:29

@gabsy: A héten semmit sem futottam, vmi nyárvégi fáradtság lehet. Sajna azt hiszem, nem megy nekem az új technika, így pedig ez a cipő a sarokodavágós módszerrel nem tudja védeni a térdemet. Fáj, már szinte az első 10 m után érzem. Már azon gondolkodtam, meg kell próbálnom eladni, aztán venni egy "hagyományos" futócipőt. Persze az is lehet, ha veszek, és elindulok futni, akkor is fájni fog a térdem. No, akkor már nem tudom majd mire fogni :-).
Most én is gyorsulni szeretnék, én 45 perces célidőt tűztem ki magamnak, esetleg 44 vagy 43 :-)....na jó, valahogy így. A legrosszabb az egészben, hogy nekem mindig pontosan 45 perc után jön elő a flow érzés, addig nem túlságosan élvezem, ennél a versenynél meg úgy néz ki, éppen akkor kell abbahagyni, mikor az ember kezdené élvezni.
Vagy, előtte kell futni 45 percet :-), és repülőrajttal indítani.

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.08.30. 16:47:47

@Virgo14: A térdproblémára próbáltál már porcerősítőt szedni? Nekem amikor ilyen gondom volt, akkor minden nap szedtem, aztán edzés előtt is és többnyire jót tett és nem jött elő azóta sem a fájdalom. Persze ez lehet, hogy ez most már az új technikának is köszönhető...

A 45 perc elég jó idő.:) Ha tudom tartani a tempód, akkor lehet, hogy együtt futunk be.:)) De ahhoz nekem még azért edzenem kell rendesen.:)

Ez a flow téma érdekes. Nálam kb. 3-4 km-ig necces, utána már jön ez az érzés és könnyebben megy az egész. Valszeg ennyi idő kell, hogy az izmaim is rendesen bemelegedjenek és én is jól érezzem magam.

Virgo14 2010.08.31. 20:50:13

@gabsy: A porcerősítőt már más is javasolta. Te milyet szedtél?

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.09.01. 08:38:30

@Virgo14: Én a Béres Porcerőt szedtem. Akkor éppen akciós volt a DM-ben.:)

www.beres.hu/hu/termekek/porcero_tabletta/
süti beállítások módosítása