A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Első téli futásom

2009.12.13. 19:59 | gabsy | 2 komment

Címkék: verseny tél futás ruházat pulzus tempó

Ma is délig aludtam.:) Úgy látszik nagyon ki voltam fáradva.

Délután kimentünk a párommal futni. Gondoltam kipróbálom végre, milyen télen 0 fokban futkározni. Már elláttak jó tanácsokkal, hogyan öltözzek és hogy kerüljem el a megfázást.

Hát elsőre a következőket tettem:

  • vékony hosszú futónadrág
  • vastag hosszú futónadrág
  • dupla zokni
  • futó poló (csak rövidujjas volt, de nem is kellett több)
  • vastag futó felső
  • cipzáras bringás felső
  • sál (leginkább a szám elé tekertem, hogy ne a csonthideg levegőt lihegjem be)
  • sapka
  • kesztyű

No, ebből az első két pályakör (2x400m) után a bringás felső lekerült. A sálat is kicsit lazábbra vettem, de még a szám előtt tartottam. Muszáj volt lazítani rajta, mert olyan érzésem volt, mintha kazánban lettem volna. Persze ez lehetett még amiatt is, hogy túl gyosran kedztem bele a futásba. A pulzusom rendesen az egekben is volt. Úgy tűnik, hogy az ellipszisgépen nyomott edzések csak az izomzatomat rakták rendbe, mert ki tudtam volna szaladni a világból. De sajnos a keringésem nem volt a helyén, ezért amikor már stabilan 180 bpm-el mentem, muszáj volt belesétálnom...Most egyelőre csak találgatom, hogy miért nem ment jól...

Eredmény:
Idő: 21'48"
Táv: 2,6 km
Átlagpulzus: 172 bpm => hát igen, ez brutál volt
Tempó: 8'23" bpm

Ha viszont szilveszterkor a lőrinci Malacvágtán tényleg le akarom futni az 5 km-es távot ettől sokkal hidegebb időben, akkor nagyon bele kell húznom. Addig még van 2 hétvége...ekkor mindenképpen a szabadban kellene futnom, még ha karácsony is lesz.:)
Hétközben meg az ellipszisen próbálok kicsit tempósabban menni, hogy a pulzusomat is kicsit kordában tudjam tartani.

Még annyi: A legjobb az egész végén a meleg fürdő volt...kb. 2 órát áztattam magam és relaxáltam.:) Ennyit megérdemlek! :)))
 

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr341594964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HelloJozsi 2009.12.14. 08:56:17

Ezt a felöltözést nem kicsit vitted túlzásba :)
Inkább kevesebb ruha és alapos bemelegítés. Ez a cucc olyan -15 fok körül indokolt.

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.12.14. 10:48:05

Próbálgatom....próbálgatom.:) Tudom, hogy nem érdemes túlöltözni sem, de mivel ez volt az első, nem volt mihez viszonyítanom és ugye mindenkinek más a hidegérzete.:)
De most már okosabb vagyok én is.:)
Az biztos, hogy legközelebb csak addig lesz rajtam a bicajos felső, amíg kimegyek a pályára.
Sapkából, kesztyűből is vmi vékonyabbat keresek. És a sálat is elhagyom, helyette vmi más kisebb anyagot teszek a szám elé. A bokámat és a lábfejemet mindenképpen melegítenem kell. És lehet, hogy elég lesz legközelebb a vastag futónadrág is a vékony nélkül.:)
Hamarosan erről is beszámolok.:)
süti beállítások módosítása