A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gyorsabb tempó gyakorlása

2010.05.06. 22:28 | gabsy | 1 komment

Címkék: verseny résztáv fejlődés bringa futás cipő flat pulzus nyújtás tempó futótechnika

Hihetetlen mennyire hasznos a futástípusok váltogatása a heti edzésben. Nekem eddig csak fejlődést hozott. Nincs sérülés, húzódás. Az izmaimban másnap már csak enyhe izomlázat érzek.

Teljesen elmúltak a hónapokkal ezelőtti térdfájdalmak is amióta az új futótechnikával körözök. Igaz, ezt sem csináltam szigorúan, mert egy idő után azért a sípcsontom jelezte, hogy ez nagyobb terhelés. De a telitalpas módszerrel (a sarokverést elkerülve) mindkettőt kímélem.

Szóval nagyon bejönnek nekem ezek a terep- és résztávos futások.:)

Ma először úgy terveztem, hogy 100-akat fogok futni 300m levezetésekkel. Aztán két egész jó tempójú bemelegítő kör után úgy döntöttem, hogy megpróbálom a 400m tempós futást körönként 3-5 perc pihenővel a végén. Elég simán ment.:)

Úgy futottam végig a 400 métereket, hogy magam is meglepődtem. Máskor ilyen tempónál már az egekben volt a pulzusom fél kör után és a légzés is nehézkes volt. Hát ezúttal semmi hasonló probléma nem merült fel.:)

Sajnos a pulzusomat nem tudtam mérni, mert vmi gáz van az órával vagy a szenzorral. Amíg állok és nem futok, addig rendesen méri a pulzust, de menet közben végig a kezdő értéket mutatja (lehet, hogy a GPS kavar be neki, bár korábban is használtam gond nélkül). Valszeg szervíz lesz belőle...

Mindegy...végülis nem foglalkoztam vele, mert nagyjából éreztem, hogy hol járhatok pulzusban. Inkább a légzésemre figyeltem közben. Amíg az simán megy és akár még beszélni is tudok közben, addig még nyugodtan nyomhatom neki és nem ugrik ki a szívem a helyéről.:)

Így lett a végén összesen 4 km. Átlagban 6'45"-ös tempóval futottam a köreimet, ami számomra fantasztikus eredmény. Még akkor is, ha pihenő is volt beiktatva, de hát ez is része volt az edzésnek. A tiszta idő 27'03". Részleteket (résztáv eredményeket) az edzésnaplómban (link a futó figura felett) megtalálja, akit érdekel.

Már alig várom, hogy jövő héten egy hasonló edzés alkalmával összemérhessem az időmet a maival.

És akkor még most jön szombaton a 3. Intersport Tour de Tisza-tó 65 kilije bringán. Ma felszereltettem a párom versenybringájának az eredeti kosaras pedálját (fogalmam sincs mi a megfelelőszakkifejezés :)) a montimra. Így majd teperhetek, mint az állat anélkül, hogy lecsúszna a lábam a pedálról. Nagyon tuti lesz.:)) Remélem az eső is elkerül majd minket...

Holnap pihi és készülődés. Kellemes hétvégét mindenkinek! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr301980420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.05.07. 08:51:11

Ráadásul a futások váltogatása miatt nem is válik unalmassá, nem fásulsz bele. A dombokon elszenvedett idő pedig jócskán megtérül sík terepen. Szép volt.
süti beállítások módosítása