A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

IM: D-day

2010.08.20. 17:30 | gabsy | 1 komment

Címkék: verseny úszás bringa futás ironman

A beígért folytatás...

3:45 Ébresztő. A párom benyomta a reggeli spagetti adagját 3 órával a verseny előtt. Ezután pihizett kb. 5-fél 6-ig. Én nem bírtam már nyugodtan feküdni és elkezdtem összerendezni a cuccokat az induláshoz. Aztán amikor ő is felkelt, meglepődve tapasztaltuk, hogy még hajnalban sincs hideg a tegnapi vihar után. Nagyon párás volt a levegő, simán nem fáztam térdnaciban és ujjatlan polóban. A tavat viszont nem láttuk, pedig a szállásról éppen oda lehet látni. Akkora szürke köd ült rajta, mintha ott sem lett volna. Épp előző este emlegették, hogy csak 2002-ben volt akkora köd a tavon, hogy többen eltévedtek úszás közben. Na, hát ezek szerint a jubileumi IM sem maradhat ki ebből a "jóból".

Végszóra a család is megérkezett a szállásunkhoz és nekiindultunk a felszereléssel a bringadepóhoz és starthoz. Idén nem volt akkora kavarodás s a Toi-toi-hoz sem kellett sorbaállni egyőnknek sem. Szépen megtörtént a bedepózás, majd leszaladtam a partra, hogy a Polythlon-os különítményt lefotózzam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neporént nem lehett használni. A víz melegebb volt, mint a levegő, így többen inkább a vízben maradtak volna. Vizes testtel fogvacogtató volt - nekik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A víz felett kúszó pára nem sok jóra kecsegtetett. Aggódtam, nehogy bárki is eltévedjen. A startot sajnos most nem sikerült videóra vennem, mert elbénáztam az új géppel, de leglább fotókat csináltam a szószról.:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán jött az ágyúdörrenés és megbolydult a part. Majd a versenyzők pár perc múlva teljesen eltűntek a ködben. Az elsők 25-30 perc múlva meg is érkeztek az első körből. Sokan a part felé is majdnem keresztbe úsztak, de a felügyelő csónakokból síppal próbáltak mindenkit a helyes "útra" terelni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A páromnak a második kör gyorsabbra sikerült és a depózási időn is sokat javított a tavalyihoz képest. Közben a többi IM-jelöltre is lőttem pár képet, mindenki egész összeszedetten jött ki a vízből a 2. kör után.

A bringa kezdete simán ment,a köd kezdett feloszlani az úton. Ekkor már csak a családnak kellett visszamenni a szállásra, hogy összecsomagoljak és segítsenek átvinni a kocsit (nekem még kevés volt a gyakorlóóra ehhez a mutatványhoz) Nagyatádra. Mire mindent összeszedtem majdnem az egész család elaludt a kanapén.:) Nekik is korai volt a kelés, főleg hogy Nagyatádról kellett átjönni 6-ra.

De sietni kellett, mert ahogy számoltam Wicth hamarosan be fog érni az első bringa körről. A végén már rohantam a hűtőtáskával, a mindenes ládikával, stb. hogy időben ott legyünk. Aztán jött a telefon, hogy defektet kapott és kellene majd a nagy pumpa, mert a kicsivel nem tudta eléggé felfújni. Kiderült, hogy pont abban a kereszteződésben (Böhönyénél) kapott defektet, amit autóval is néztünk már. Éppen ott több lépcsőben is fel volt marva az aszfalt minden irányban. Még szerencse, hogy ott volt az egyik frissítőállomás is és tudtak segíteni. Na, mindegy, ez pech volt. Közben Myke-val és Xilvio-val is összefutottunk, érdeklődtem Tepóról. De semmi meglepőt nem hallottam, hiszen ment, mint a nyíl, ahogy sejtettem.:)

A következő körben megint egy malőr történt a részemről, mert nem vettem észre, hogy telefonált és már beért a frissítőhöz, mire észrevettem. Esküszöm kivágom ezt a telcsót a kukába. Annyira halk a csengése, hogy egy kis alapzaj mellett már észre sem venni. A rezgésről nem is beszélve. Szóval onnantól kezdve már parázva nézegettem a telót, hogy hívott-e már. Az utolsó körnél már sikerült videót is készítenem, hiszen akkor már csak a depóba kellett begurulnia és nem kellett frissítés.

A futás előtt kicsit többet időzött a depóban, de tudtam, hogy zuhanyozni fog. Ebben a melegben teljesen érthető is. És persze ahogy mondják: "Egy Ironman-en mindenre van idő!" :) Aztán csak vártunk-vártunk és nem értettük, miért nem jön ki. Egyszer csak látjuk, hogy még visszamegy a brinághoz. Aztán végre kifut. És leadja nekünk a mobilját.:)) Nem akarta a bringán hagyni.:)

A lényeg, hogy felfrissülten ment ki futni. Egész más élmény volt látni a tavalyihoz képest. Annyira megnyugtató látvány volt.:) Már akkor biztosan tudtam, hogy megint végigcsinálja!

Persze arra nem számítottam, hogy egyéb akadályok lesznek. Merthogy menet közben valóban előjött, amitől félt. A futócipő feltöri a lábát. Pedig jól leragasztotta, ahol csak lehet. Nem volt elég. Ez jelentősen belassította, bár nem látszott rajta, hogy tényleg ennyire komoly a dolog. Hősiesen tűrte a kínzást. Fáradás, kiéhezés nem volt porondon, "csak" a cipő törte a lábát. Bár sajnos a bringás cipő is előkészítette a dolgot, mert az is nyomta egy "cseppet". Azóta is többször járt a fejemben, hogy miért nem jutott eszembe, hogy a másik sportcipőért elszaladjak a koleszba. Arra mondta épp pár héttel az IM előtt, hogy tök jó benne futni. De sajnos akkor és ott se nekem, se neki nem jutott eszébe...

Idén sokkal kevesebb gél fogyott és inkább a hűsítésre mentünk rá. Még egy kistörülközőt is bevetettünk, amit jól átitattam hideg vízzel és a nyakába kapta pár körön keresztül. Nagy mák volt, hogy a Polythlon-os csapat kapott áramot a sátrukhoz és ott egész délutánig rá tudtam kötni a hűtőládámat. Így egészen estig állati jó hideg volt benne. Még este 9-kor is tudtam adni Mózesnek egy jó hideg palack ásványvizet.:)

A páromnak meg folyamatosan ment a hideg áldás a fejére minden kör végén. De volt, amikor meg sem állt. Ilyenkor összenevettünk a családdal, hogy Witch megy, mint a gép.:))) Meglepő volt. Kellemes meglepetés.:)

Szinte a futás végéig együtt izgultunk Kombinat párjával és tettük a dolgunkat a frissítőknél. De amikor kicsit nyugodtabb lettem a futást látva, gondoltam megkeresem legalább Tepó vagy Vasapu párját a frisstősávban. Hát nem volt egyszerű.:)) Annyi ember volt ott és olyan nyüzsi.:) Így is csak Vasapunét sikerült levadásznom. Feszülten figyelte a pályát. Pár szót váltottunk és örültem, hogy ilyen jól megy a párjának az első IM-je. Nem is zavartam tovább.:) Aztán párszor láttam is a fiúkat a pályán: Tepó, Vasapu és Ironsün. Utóbbi IM egyszerűen üdítő látvány volt, ahogy minden körben mosolyogva futott be a frissítő irányába.:) Tepó ment, mint a gép és teljesen olyan mozgással, mintha Myke klónja lenne.:) Vasapu pedig minden frissítés után gyorsan visszadugta a fülest és teljes koncetrációban rótta a köröket.:)

Witchnél sajnos az utolsó 4 körnél jött egy kis megzuhanás, amikor azt gondolta, hogy nem érdemes erőlködni, mert széttörte a cipő a lábát és ha ezzel ilyen lassú köröket megy, akkor jó, ha szintidőn belül beér. Nem is értettük a családdal, hogy miket számolgat fejben...próbáltuk meggyőzni, hogy igenis javítani is fog és most már csak 4 köre van, ami hamar lemegy. Nem szabad feladni! Jól átmasszíroztuk a lábait és az agyát is.:))) A következő körben örömmel közöltük vele, hogy gyorsabb kört ment és ha így folytatja, akkor min. 15 percet tud javítani a tavaly idején. Ez talán kicsit feldobta, mert az utolsó előtti körre már frissíteni sem kellett. Aztán az utolsót annyira megtolta, hogy majdnem az lett a leggyorsabb köre az egész futás alatt. Hihetelen akarat és fájdalomtűrés volt benne. A végére a befutónál még egy sprintet is lenyomott, ahogy szokta.:))

Amikor beért csak ezt hajtogattam neki: "Megcsináltad! Megint megcsináltad. 2x Ironman vagy! Érted?! És javítottál is! Nagyon ügyes vagy!" :))) Ezt aznap este elég sokszor sikerült közölnöm vele.:)
A fotó Kombinat keze munkája: Witch célbaérkezés után :)

 

 

 

 

 

 

 

Witch részletes beszámolóját itt olvashatjátok: WITCH 2x IRONMAN

Az ide kapcsolódó fotóalbumot pedig itt nézegethetitek: 

2010.08.14. WITCH (Csörgő Laci) 2x IRONMAN

 

A többi jelenleg már felavatott IM-es kollégáról készült fotókat itt láthatja az olvasó:

2010.08.13. XX. IRONMAN Nyitó ünnepség
2010.08.14. XX. IRONMAN Úszás
2010.08.14. Ironsun (Hans György) IRONMAN
2010.08.14. Vasapu (Ivánkovics Norbert) IRONMAN
2010.08.14. Kombinat (Kovács Jani) 2x IRONMAN
2010.08.14. Szaszit (Szászi Tamás) IRONMAN
2010.08.14. Tepo (Temesi Dániel) IRONMAN

 

Egy klassz összeállítás a versenyről az X-IONT jóvoltából:

 

 

 

Gratulálok minden IM-nek és segítőiknek!

Köszönet a szervezőknek és az ő segítőiknek is!

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr982224503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaszit 2010.08.26. 20:23:14

Köszi a képeket, ezek szerint úsztam is (vagy legalábbis kijöttem a vízből:))
Lassan összeáll a kép, állítólag valaki beszélt olyan emberrel is aki látott biciklizni:)

A segítőknek pedig maximális elismerésem, szerintem nehezebb mint a versenyzés folytonos odafigyelést igényel, mert a versenyzőnek elég "csak" magára és a versenyre figyelnie, egy segítőnek pedig ezerfelé kell figyelni, frissítőre, körök számára a versenyző kívánságaira, nyűgeire esetleg közben fényképezni is, ismerősöket figyelni, saját magát frissíteni:)
Szóval egyenlőre inkább maradok a versenyzésnél:)
süti beállítások módosítása