A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

25. SPAR Minimaraton: A fagyi visszanyalt...

2010.10.01. 20:01 | gabsy | 4 komment

Címkék: verseny fájdalom eső futás cipő pihenés ruházat flat pulzus tempó minimaraton

Vasárnap reggel....eső...dilemma...mi a fenébe menjünk, hogy ne ázzunk szét, ne fázzunk meg, de túl se legyünk öltözve. Még az is megfordult a fejünkben a párommal, hogy egyáltalán elmenjünk-e a versenyre...

Azért győzött a "józan ész" és elindultunk.:) Esőben még úgy sem versenyeztem, ki fogom bírni, mert nem vagyok cukorból.

Amikor odaértünk kb. 5 percet dekkoltunk a kocsiban, mert pont erősebben rákezdett az égi áldás. Aztán irány a rajthely. A maratonisták már felsorakoztak, a speakerek nyomták a szokásos lelkesítő dumát, ami mint mindig, most is kiválóan felpörgette a tömeget a megfelelő zenekísérettel. Sok bátor ember. Érthető, hogy a rossz idő ellenére mégis ilyen sokan eljöttek. Hiszen sokan min. 1 évet készültek erre a nagy megmérettetésre és egy kis eső nem lehet már akadály. Arról nem is beszélve, hogy ilyen időben sokkal kellemesebb futni, mint kánikulában.

A 42 kili startja után már csak 15 percünk volt bemelegíteni. Ez meglepően könnyen ment. Azért az indítás előtt pár perccel kicsit betojtam, hogy fogom én ezt végigfutni...több hetes kihagyással a hátam mögött...Aztán a kordonok közé állva hagytam magam felspannoltatni a speakerek és a tömeg által.

A start ellövése után amint kiértem a Hősök teréhez, én hülye, nem a lábam elé néztem, mert muszáj volt a kanyarban álló kamerába integetnem, így az első nagy pocsolyát sikerült elkapnom. A cipőm és a zoknim úszott a vízben...de szerencsére gyorsan átmelegedett a lábam és később már nem is zavart.

Az első kilin azt hittem feladom. Ilyen korán még nem jött holtpont. Egyszerűen azt éreztem, hogy kimegy belőlem minden erő...és ilyen gondolatok jártak a fejemben: minek vagyok én itt? szivatom magam?...esőben?

Totál kivoltam a gondolattól, hogy még 6 kilit le kell futni. Az első fordulónál azért megnyugtató volt, hogy nem a sor végén loholok.:)

3 kilinél megint agyaltam, hogy szégyen - nem szégyen, de lehet, hogy kiszállok. Viszont mindig ott motoszkált a fejemben, hogy ennyire nem lehetek hülye....ha már elkezdtem, akkor be is kell fejezni. Igazából tüdővel és lábbal is bírtam, de agyilag elég hullámzó volt. Aztán a felénél elkezdett vmelyik inam pattogni a térdemnél. Hát itt ütött vissza, hogy nem edzettem. Fájni nem fájt, de féltem, hogy lesérülök, emiatt 2-3x bele kellett sétálnom. Itt már tudtam, hogy a 48 perces időnek lőttek.

Amikor megláttam az 5 kilis táblát, megkönnyebbültem, de később annál keményebb volt, hogy a 6 kili után még 1 volt hátra. Ez még igen messzinek tűnt a városligetben. A körpályás edzések nem segítettek a távolság érzékelésében...

A végén azért próbáltam kicsit odalépni. De mégis a tervekhez és a képességeimhez képest szánalmas időt futottam:). 52:40, 7'30"-as átlag tempóval. Ettől tudok jobbat is...de hát itt látszik, hogy nem készültem fel...még a főpróbám is jobban sikerült.:)

Ennek ellenére örülök,hogy sikerült végigcsinálni.:) A felkészületlenségem ellenére elégedetten távoztunk (a páromnak sokkal jobban sikerült) és a hideg eső elől a kuckónkba siettünk egy jó forró fürdőt venni.:)

De azért félelmetes volt, hogy menet közben miféle gondolatok cikáztak a fejemben:
nem akarok többet futni...ez nem az én sportom....meg maraton...hülye vagyok?..Aztán a párom mondta, hogy ne adjam fel, mert ez most csak a kevés edzés miatt sikerült így. Igaza volt. Most már nem látom iyen borúsan a dolgokat.

A következő esemény a Coca-Cola Női Futógála lesz, 10 kilis távval. Még nem vagyok benne biztos, hogy megyek...az utolsó pillanatban fogom eldönteni, mert 10 kili az ilyen állapotban még szenvedősebb lenne...

Még van 2 hetem. Az utóbbi egyet azzal töltöttem, hogy pihentessem a térdem (1 napig fájt az az ín) és elmúljon az combomból az izomláz is (mert volt az is rendesen). Hétvégén már muszáj lesz tenni is vmit: úszás, futás, squash.

Durva, hogy a rossz idő mennyire befolyásol a sportban (is). De az is gáz, hogy a rossz idővel egyenes arányban nő a munkaórák száma...korábban sötétedik...vagy ezek csak kifogások? Remélem holnap nem találok egyet sem.:)

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr722326356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.10.02. 00:26:37

Gratulálok!
Nem baj,hogy rosszabb lett az elért időd,mint a tervezett,a lényeg,hogy megcsináltad!Ügyes vagy!A 10 kils táv is biztosan menni fog.Aki 7-et le tud futni az lefut 10-et is ;)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.10.05. 10:14:45

Gratula! A lényeg, hogy nem adtad fel és megcsináltad. Egy ilyen élményből nagy energiákat lehet meríteni a továbbiakra!

Egyébként nagyjából leírtad miket éreztem és gondoltam magamban az első hegyikerékpáros maratonjaimon! :)))

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.10.05. 18:54:21

@Ivan Grasso: Vhogy az a nagy energia eddig csak egy hosszabb úszásra volt elég.:) Futni még mindig nem akaródzik...
süti beállítások módosítása