A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

SPAR Futófesztivál - Minimaraton 7 km

2009.10.05. 09:09 | gabsy | 3 komment

Címkék: verseny futás aszfalt pulzus tempó minimaraton

Már tartozom ezzel a bejegyzéssel, ha megígértem az edzésnaplómban. Persze ettől függetlenül is megírnám életem első futóversenyének történetét.:)
Vigyázat! Elég sokat rizsáztam...szóval hosszú lett.:)))

Kicsit féltem, hogy mi lesz majd ebből a 7 km-ből, mert sajnos előtte kb. 3 hétig egyetlen métert sem futottam, kivéve a busz után. Így csak fejben próbáltam készülni és nyugtatgatni magamat, hogy minden rendben lesz. De ehhez képest másnap reggel igen sűrűn jártam a 00-ás helyre.:)

Előző este összekészítettem mindent. Meleg cuccokat is a korai kelésre való tekintettel. Hát kellett is a tundrabugyi a hajnali 7 órai 5 °C mellé. Azt hittem rosszul látok, amikor megnéztem a hőmérőt...

8 órára próbáltunk a helyszínre érni, hogy még legyen parkolóhely. Hát fél 9-re sikerült is kisebb trükközéssel, ugyanis az 56-osok terén a versenyközpont meletti parkolóba nem engedtek be senkit. Na, ez fasza szervezés...akkor hol rakjuk le a kocsit? és a másik több száz autóval érkező futó? Szerencsére a ligeten keresztül egy kis kerülővel be lehetett slisszolni.

A klubtagok keresésére indultunk és Kombinát kollégának átadtuk a beígért vitaminkoktélt a torokfájására. Aztán elkezdett szépen sütni a nap, így kb. másodjára már volt bátorságom levedleni az összes vastag cumót magamról és nagy bátran póló-rövidnaciban szaladtunk a starthoz a párommal. Neki előbb lötték fel az indító rakétát a maratoni távhoz. Gyorsan elláttam jó tanácsokkal, ő pedig beleveszett a hatalmas tömegbe. Szédületes volt ennyi embert együtt látni, aki fontosnak tartja a mozgást és az egészségét. De az volt a legdurvább, amikor elindult a mezőny és percenként sorolták, hogy eddig hányan mentek át a start kapun...annyira sokan voltak, hogy már 1000 ember elment, de a vége még mindig ott araszolt a kapu mögött.:)))

Nekem itt volt még 15 percem a minimarci indításához, így megpróbáltam feléleszteni a GPS-t és kis futkosással bemelegíteni. Amikor nekikezdtem kicsit megijedtem, te jó ég, hogy fogom én ezt bírni?! Nem éreztem túl fittnek magam...Aztán a GPS-el való bénázásom elterelte a figyelmem, de sajnos kicsit fel is húzott, mert az istennek nem akarta megtalálni magát...de sebaj, időt azért még tud mérni...bár ehhez olcsóbb kütyü is elég lett volna...:)

Kezdték összetrombitálni a 7-eseket...én magamat ismerve beálltam a hátsó szektorba a (iker)baba- és SPAR bevásárlókocsis versenyzők közé. Megjegyzem, később még ezek is elhúztak mellőlem, mint a nyíl...szégyen-gyalázat.:) Mondjuk nem szívesen lettem volna a gyerkőcök helyében...ha elképzelem, hogy a kocsiból nézve mit láthattak...csomó lihegő néni, bácsi, vagy csak színes csíkokat, ahogy elhúznak vki mellett...mindenesetre hallottam később olyant, hogy a gyerek nem akart többet ilyent csinálni.:)

START. Szép lassan áthömpölyögtünk a start kapun. Búcsúzóul belebokszoltam a fejünk felett lógó SPAR gömbbe. Aztán jól elfelejtettem az órámat időben elindítani.:) Vagyis megnyomtam, csak rossz gombot.:) A Hősök terén vettem észre...szóval még időben.

Az Oktogonig a többiekhez képest kissé gyatrán ment a dolog (bár a pulzusom már itt simán elérte a 170-et, a légzésemen éreztem is ezt) így (hiúságból) többször hátranéztem, hogy nehogy már én legyek az utolsó. De mindig megnyugodtam, mert még azért voltak bőven mögöttem is.:)

Amikor kb. az Oktogon felé félúton megláttam, hogy a mezőny eleje már visszafelé jön, hát jól ledöbbentem. Eszméletlen mekkora energia kell ahhoz a teljesítményhez. Sorba jöttek szembe az ismerős arcok a klubból...a legdurvább egy 15 éves srác volt, aki nagyon tartotta az iramot az élmezőnnyel.

Az út mentén bóklászott néhány gyalogos, illetve túrista és tök jól esett a 60 éves nénik szurkolása, akik egyszál magukban is lelkesen tapsoltak és bíztattak mindenkit.

Az első 3 kili elég nyögve-nyelősen ment...főleg, hogy azt sem tudtam, hol tartok a távban...de aztán, amikor a múzeum mellett megláttam a 3 km-es táblát kezdtem felszívni magam és éreztem, hogy jön meg ez erőm a futáshoz...már majdnem megvan a fele! :)
Itt már kezdtem érezni, hogy szomjas vagyok...irigyeltem azokat, akik vittek magukkal vizet.:) Reméltem, hogy a frissítő már nincs messze...de sajna csak kb. 5 km-nél volt. De nem volt vészes. Fájni nem fájt semmi, szóval tovább kocogtam. Körülöttem futott 1-2 ducibb srác, de nagyon kitartóak voltak. Az egyiknek még arra is volt energiája, hogy a lankadókat vagy belegyaloglókat buzdítsa és megdumálja, hogy nem szabad megállni.

Mielőtt elértem volna a frissítőhöz, összefutottam Kis Gyuszival (BEAC Polythlon vezető edző), aki a 7 kilijét már rég letudta és edzésképpen még ott futkározott a ligetben. Tök jó fej volt (mint mindig), egyből bíztatott, hogy csak így tovább.:) Megtáltosodtam.:)))
A frissítő kanyarban gyorsan 2 pohár vizet magamba nyomtam...gyakorlatilag egész táv alatt csak ezen a részen lassítottam le annyira, hogy ne magamra borítsam a vizet, hanem a számba. Szóval büszkén jelentem, hogy ezen kívül egyszer sem gyalogoltam bele és nem is áltam meg...csak a célban.:)

A víz után egyszercsak mint a szélvész egy kisebb tömeg jelent meg mögöttem. Kb. tizenéves korosztály, akik a maratonka (3,5 km) távján indultak. Egyszerűen veszélyesek voltak.:) Olyan sebességgel futottak, hogy megijedtem tőlük.:) Próbáltam is helyezkedni, hogy az én csigatempómhoz képest nehogy vmelyik elüssön...A céltól úgy 5-600 m-re annyira bekavartak nekem ezzel az őrült futkosásukkal, hogy önkéntelenül is gyorsítottam a tempómon, amit azon vettem észre, hogy a pulzusom felkúszott szépen 183-188-ra. Na, kicsit magamra is hoztam a frászt, hogy te hülye, még a végén kicsinálod magad...

A végére igyekeztem kicsit rendezni a pulzust és ekkor már kezdtem érezni a térdemnél is a szokásos húzódást...de már nem sok volt hátra. Néztem az órát...50 perc körül jártam...a terv 1 óra volt...te jó ég, ebből még egész jó dolog sülhet ki.:) Hát mentem tovább...ráfordultam az utolsó 100 méterre...baromi sokan lettek hirtelen körülöttem a 3,5 kilis futásról...végül szépen felemelt kézzel és boldogan szakítottam át életemben először a képzeletbeli célszalagot.:))) Eredmény: 53'47"

Nagyon büszke voltam magamra. Utána rögtön körbetelefonáltam mindenkit, hogy elújságoljam a hírt.:))) Még a párommal is próbálkoztam, de nem vette fel...biztos maraton közben nem erre koncentrált.:))) Szóval a 7 km-es versenytávon 666 (elég ördögi :)) női indulóból sikerült nem utolsónak beérni, így 630. idővel kocogtam át a célvonalon. Abszolútban pedig az 1439 indulóból az 1387. lettem. (Ha jövőre hasonlóan végzek a maratoni távon, akkor elégedetten fogok egy piruettet és egy mérleget nyomni a célbaéréskor) A magasabb pulzusnak is meglett az eredménye,mert a tempóm jócskán 8 perc alá (7'41") kúszott most először.

Fogtam a befutó csomagomat és gyorsan bekortyoltam pár pohár vizet is. A kiállító cégeknél lejmoltam az ingyen kajákból. Még Norbi Update palacsintát, péksütit és szendvicset is ettem...pedig magamtól sosem próbáltam volna, de akkor életmentő volt bármilyen kaja.:))) És egész jó is volt.:)

Ezután pedig a klubtagok maratoni befutásait videóztam önkéntes alapon...és vártam a páromat, hogy mikor jön már...jó sokáig kellett várnom.:) A nap annyira sütött, hogy ez idő alatt még meg is pirított kicsit, így egész jó szinem lett októberben.:) Mikor ő is végre beért, jól kifeküdtünk a ligetben a füvön. Egy óra múlva már kicsit fázni kezdtünk és elindultuk haza.

Totál ki voltunk tikkadva mindketten. Én valszeg a napon való várakozástól jobban, mint a futástól.:) Zuhany...irány a pihe-puha ágy...én is, ő is lázasnak éreztük magunkat. Nekem csak a nap miatt volt ilyen érzésem és a számat is kifújta a szél...neki viszont tényleg volt hőemelkedése! Gyorsan beletukmáltam 1 liter folyadékot és 1 óra múlva már tök jól volt.:)

Az alvás viszont nagyon vacakul ment. Hullák voltunk, de alig bírtunk normálisan aludni. Mindketten rémeket álmodtunk.:) Én vhol kint egy erdőszélen szedegettem össze cuccokat, amiket korábban vmiért ott hagytunk...telefontöltő, varrógép :), takaró, stb. Aztán besötétedett és a dombtetőn oroszlánfejű kutyák jelentek meg, amik embert esznek...ott volt egy autó is, de mi vmiért gyalog rohantunk a falu felé...folyton az járt az eszembe, hogy pont erre figyelmeztettek és mégis itt rohanunk előlük...aztán felébredtem...brrrrrr....no, ezt fejtse meg vki.:)))))

Ui.: Az azért böki a csőrömet, hogy egyetlen fotó sem készült a befutómról...elvesztem a maratonkások tömegében :)

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr561428381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2009.10.08. 22:04:19

Így tovább, jövőre lemegy a sokkal hosszabb is. :)
Ügyes voltál!

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2009.10.14. 15:15:18

Menni fog a maraton is! Nagyon fontos, hogy januártól már ne legyenek kihagyott hetek. Indulj el heti 15-20 kiliről és max 10%-os emelésekkel nyárig el kell jutni a heti 50-60 kiliig. És akkor menni fog, de úgy, hogy élvezni is fogod!

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2009.10.15. 09:12:06

@myke6969: Éppen mostanában gondoltam át, hogy télire milyen mozgásformát válasszak, hogy azért ne legyen teljes leállás és ezt a heti 15-20 kilit vhogy teljesíteni tudjam. A szabadban való futástól kicsit visszatart a mostanában dúló viharos, szeles, hideg idő...de talán heti 1x, jól felöltözve belefér. Aztán ott van még az otthoni ellipszisgép és van egy klassz fitneszterem (www.energiafitnesz.hu) is a közelben, amivel már szemezgettem egy ideje és hamarosan ki is próbálom.
süti beállítások módosítása