A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Samsung Olimpiai Zöld Fesztivál - 3,2 km terepfutás

2010.05.02. 12:10 | gabsy | 2 komment

Címkék: fotó verseny fájdalom bringa futás cipő testsúly pulzus nyújtás vádli futótechnika

Majdnem későn értünk ki a HHH-i reptérre. 10:30-kor indultunk Pestszentlőrincről, de aztán egész jól lehetett haéadni a városban. Csak a hegy felé volt egy kis dugó. Bringás viszont annál több. Durva, hogy többen eleve így érkeztek erre a brutál montis versenyre. A bemelegítés meg is volt, amíg feltekertek a helyszínre.:)

Pár utcával odébb tudtunk parkolni. Ott az egyik kommentelő kollégával össze is futottunk, vagyis a páromat felimserte a blogjából.:) És persze tőlem is megkérdezte, hogy tényleg komolyan gondolom-e a szeptemberi 30 kilit.:) Válaszom: "egyelőre igen" :)

Gyorsan megkerestük a nevezési sátor, mert a Buda Maratonra még nem lett leadva a párom nevezése. Még szerencse, hogy nem adtak meghatáridőt.:) Gyorsan még egy Toi-Toi, aztán beterelték a népet (mármint a montisokat) a reptér közepére. Szép látvány volt.:) Akit érdekel az megnézheti: ITT

Amikor elhagyták a repteret, akkor a visszafordító után a célkapun áthaladtak, de olyan durva sebességgel, hogy amikor viedózni próbáltam nem is nagyon mertem beljebb hajolni vagy a gépet belógatni, mert nem maradt volna egyikből sem egyetlen ép darab sem.

Samsung Olimpiai Zöld Fesztivál 2010

Innentől kezdve volt 2 óra 40 percem a 3,2 kilis terepfutás indításáig. Még csináltam pár fotót, nézelődtem, ebédeltem egyet, nézegettem a vitorlés repcsiket és a sétarepülőt, amelyik nagyüzemben szállította az utasokat.

Gondoltam visszaviszem a sok cumót, amit a kocsitól elcipeltem, mert most már nem lesz rá szükség. Le is raktam a nagy részét a fényképezőgéppel együtt, gondolván majd 1,5 óra múlva ráérek visszajönni érte, mire a párom beér az első körről. Vissza is cammogtam, legalább ezzel is kicsit bemelegítettem a futáshoz. Aztán már vártam, mikor ér be a párom és nemsokára rám is csörgött mobilon.:) Reméltem, hogy nem a leejtőn lefelé száguldva ("vezetés közben") szól, hogy lassan beér.:) Na, aztán végre ő is átment a célvonalon. Most csak az első kör sikerült. De baromi mázlista volt, mert menet közben (állítólag már az elején) elhagyta az első kerék gyorsrögzítőjét és így ezen a hepehupás terepen is végigment, pedig gyakorlatilag a fékpofák tartották a helyén a kereket és a tengely két oldalán a menet...Döbbenet volt, amikor a célban ezt a tapasztalt sasszemű versenyző megmutatta nekünk. Hja, és a bringán nem volt teleszkóp...szerintem enyhén őrültség volt így részt venni, de ez is persze csak utólag derült ki.:)

Aztán meglepetésnek pont összefutottunk a szüleimmel, akik először úgy volt, hogy nem tudnak kijönni. Pont jókor érkeztek, mert fél óra múlva indultam a terepfutásra és épp meg tudták nézni, hogy megy nekem.:) Apukám többször is mondta, hogy majd merre kell futni, de én vmiért váltig azt hittem, hogy a repteret kell körbefutni. De aztán neki lett igaza.:))) Ha ezt az elején elhiszem, lehet hogy bele sem kezdtem volna.:)))))

Akkor kezdjük először a strattal. A 11 kilisek és a félmaratonosok előttünk indultak, aztán a 3,2 kilis csapat már jóval kisebb létszámú volt. Visszaszámlálás. A startpisztolyt nem sikerült elsütnie a speaker-nek, csak amikor már átmentünk a start kapun. Na, akkor meg jól megijesztett, mert már nem számítottam rá.:)) Ime:

A domb aljáig (1,3 km) még nem nagyon volt gond, bár kissé elvitt magával alendület és a többi futó is. A trail cipőmben nem is próbálkoztam az új futótechnikával. Na, aztán jött az emelkedő. Itt az egész futócsapat átvedlett turistacsoporttá.:)) Szép látvány volt a domboldalon felfelé kúszó, teli tüdőből lihegő, nyelvlógató, de kitartó társaság. Én ugyanezeket a tüneteket produkáltam velük együtt, kórusban.:)

Azt hittem sosem érek fel a dombtetőre. Ha futni próbáltam volna, akkor a vádlim rögtön jelzett. Görcshatáron volt. A pulzusom pedig 180 körül. Lefelé pedig lassítani kellett, hogy ne bukfencben tegye meg az ember a távot. A leejtő alján már nagyon fáradt voltam. Azt hittem jobb lesz, de amikor megláttam, hogy a célegyenes előtt még van egy kis emelkedő, átfutott az agyamon, hogy mi a fenének akarok én szeptemberben 30 km-t lefutni. Kétségeim támadtak. Aztán lassan "felkúsztam" az emelkedőn és pár méter gyaloglás után inkább futva tettem meg a távot a célig. Baromira kimerültnek éreztem magam, de nem fájt semmim. Még a sípcsontom sem. A cél előtt megláttam a szüleimet, aztán a kapun túl a páromat videózni, így már mosolyogni is próbáltam.:) 

Ziháltam, mint állat és gyorsan vmi árnyékos helyet kerestem, de előtte még egy fotózást ki kellett állnom.:) Aztán "nyuszi-ül-a-fűben" következett. Nem bírtam lábon állni. Nyújtottam is egy jót. Aztán amint levegőt is kaptam, be nem állt a szám.:)) 20 perc múlva már olyan volt, mintha nem is futottam volna fel arra a dombra. A pályaóra szerint 24'51"-et mentem (a 10 perccel korábbi 21 kiliseknek indították előbb az órát), az én órám viszont 28'38"-at mért. Biztos vmi fekete lyukba kerültem, ahol másképp telt az idő.

Részletek:
Táv: 3,2 km
Idő: 28'38"
Min. pulzus: 121 bpm
Max. pulzus: 188 bpm
Átlag pulzus: 172 bpm
Legjobb tempó: 5'21" (valszeg start után)
Átlag tempó: 8'56"
Max. sebesség: 11,4 km/h (leejtőn)
Átlag sebesség: 6,4 km/h
Emelkedő: 70 m
Leejtő: 70 m

Még 2 órát maradtunk nézelődni, amíg a 21 és 11 kilis versenyzőkből jó pár be nem ért. Közben kiderült, hogy a félmaratonistákat jól megszivatta vki, mert az egyik pályajelzőt átfordította és így 2 kilivel rövidebbet futottak. Ez szerintem elég aljas dolog egy ilyen kemény futás alkalmával, amikor mindenki azt hiszi, úgy ér célba, hogy a legjobb idejét futotta ezen a távon.

Konklúzió:
Gyenge vagyok én még ehhez, az utolsó kanyarnál már majdnem fel is adtam, de a célbaérkezés után állat volt visszagondolni is, hogy mégiscsak végigcsináltam.:)
Másnap pedig az ég világon semmit nem éreztem (semmilyen fájdalom, izomláz) ebből a terepfutásból. Szerintem többször is fogok ilyent csinálni.:) Úgy érzem minden héten szükségem van egy normál/terep futásra, egy keményebb bringára, egy résztávra és egy hosszú futásra. A fogyásról nem is beszélve. 6-8 kilóval könnyebben a futás és az élet is az lesz.:) Ezzel remélhetőleg kellőképpen megalapozom az állóképességemet és a kitartásomat, felkészültségemet a szeptemberi 30 km-es versenyre.

Úgy legyen! ;))

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr711967455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HelloJozsi 2010.05.03. 12:29:09

Az a "baj" a terepfutással, hogy könnyen függő leszel. Aztán azon kapod magad, hogy pl 1 órával hamarabb kelsz, csak hogy erdőben tudj edzeni reggel :)
Szélsőséges esetben mindenféle külföldi hegyi maratonokon találhatod magad minden előzetes figyelmeztetés nélkül :D

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.05.04. 13:33:28

@NJoco: Elsőre azért elég gyilkos volt ez a kis futás, de nem tántorított el attól, hogy én is függővé válhassak.:)
süti beállítások módosítása