A hét mottója

"Akár azt gondolod, hogy képes vagy valamire, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van."

Edzésnapló

Gabsy online edzésnaplója (regisztráció szükséges)

Friss kommentek

  • laciii79: Én is ezen a hétvégén poroltam le a bringám, és készítettem fel a sz... (2011.03.20. 16:17) Tavaszi ébredés
  • Vasapu: Aztán kényszer nélkül futsz egy szép félmaratont. Drukkolok. (2011.01.17. 11:07) Lassú évkezdés
  • gabsy: @Virgo14: Fogjuk rá, hogy cél. Csak időközben át kell gondolnom a fe... (2010.12.12. 08:47) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Most nézem oldalt a félmaratont jövő szeptemberben. Akkor ez most a ... (2010.11.13. 15:09) 4+2+2+0.8
  • Virgo14: Tőlem aztán nem kell elnézést kérni! Aki elsunnyogta a dolgokat az é... (2010.11.13. 15:07) Lustaság - fél egészség
  • Utolsó 20

Címkék

achilles (3) alvás (11) aszfalt (2) autóvezetés (1) betegség (7) bombariadó (1) bringa (27) cipő (25) cuba (1) edzésterv (4) ellipszis (12) erősítés (7) eső (1) fájdalom (4) fejlődés (8) fekvőtámasz (1) félmaraton (2) felmérő (2) felülés (1) film (1) flat (23) fotó (4) fotózás (2) futás (71) futótechnika (7) görgőzés (1) hideg (6) ironman (5) kapitalizmus (1) karácsony (2) kezdő (5) klub (3) kocogás (10) koncert (3) leigazolás (1) marathon (6) maraton (3) maratonka (1) minimaraton (5) munka (4) nevezés (9) Nike (2) nyár (4) nyújtás (26) pihenés (14) pulzus (54) résztáv (3) ruházat (6) salsa (3) séta (1) spd (2) squash (1) suli (11) szakdoli (2) szilveszter (2) tánc (3) táplálkozás (5) tavasz (6) tél (5) tempó (23) tenisz (2) terep (2) testsúly (15) teszt (1) triatlon (2) túra (1) ünnep (6) úszás (9) vádli (4) vásár (1) verseny (33) vitamin (7) vizsga (6) zene (2) ...Címkefelhő...

Látogatók (2010.02.22-től))

Maraton-i próba

Az "utálok futni" gondolattól, hogyan jutottam el addig, hogy megcélozzak egy marathon felkészülést...fel is készüljek....és végig is fussam (min.) egyszer azt a 42,2 km-t...

Aktuális cél

Maraton-i cél

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Résztávszerű edzés

2010.04.28. 08:32 | gabsy | 1 komment

Címkék: verseny résztáv fejlődés futás nevezés pulzus tempó

Tegnap este munka után még kimentünk a SZAC pályára, hogy egy kis gyorsítóedzést nyomjunk. Már ránk sötétedett, de mivel meglepetésként a pályakarbantartók rendberakták a korábban szétázott és gödrösre taposott salakot és még egy 100 méteres futósávot fel is festettek, így a közvilágítás mellett teljesen futható volt a pálya.

A párommal azt terveztük, hogy lemérjük, ki mennyit tud sprintelni 100-on. Hát először húzódzkodtam a dologtól, de egy kör bemelegítés után mégiscsak ráálltam a kihívásra.

Elstartoltam (támadóállásból) és annyira könnyűek éreztem magam közben, hogy teljesen meglepődtem rajta. Olyan érzés volt, mintha a lábam csak éppen érintette volna a földet és már kicsit majdnem paráztam, hogyha összeakadnának a lábaim, akkorát zakóznék, hogy nem maradna ép porcikám.:)

Nagyjából 80 méterig mentem, mint a nyíl, aztán kezdtem érezni, hogy megy ki belőlem az erő. Viszont a légzésemmel nem volt gond menet közben. Így 20.56 lett az eredmény. Utána levezetésnek lekocogtam a maradék 300 métert és egy kör gyorsabb tempójú sétát is hozzácsaptam.

Aztán ugyanezt megismételtem még 1x. Azt hiszem ezt hívják résztávozásnak. De hát ez a 2 alkalom inkább csak hasonlított rá.:) Viszont a második sprintnél szabályosan éreztem, ahogy a combizmaim nyúltak a hosszú lépések közben.

Ezt követte egy kör laza kocogás + egy kör séta, majd még egy kör tempósabb kocogás (7'40"-es tempóval) és az utolsó levezető séta.

Ennyi bőven elég is volt. Nem akartam túlerőltetni a lábaimat, így is egy kicsit érezni kezdtem a sípcsontomat. A héten már pihentetni fogom és csak holnap lesz egy laza 1-2 kilis futkározás alapos nyújtással.

A hétvégi hosszú bringázásról pedig úgy érzem nagyon jó hatással volt a futásra is. Jobban bírtam és a lábaimban sem éreztem semmi fájdalmat vagy merevséget.

Sajnos a futás alatt a pulzusmérés nem volt most megbízható, mert a Timex órám vmiért megzavarodott. Először a GPS akksi szintjét is mutatta, pedig nem is vittem magammal. Aztán meg állandóan elvesztette a kapcsolatot a mellkasi pluzusmérő szenzorral. Utána pedig a futás alatt vagy 116 vagy 135 bpm-et mért és amikor megálltam, akkor mutatta a normál pulzust. Ezen jól felhúztam magam...

A nevezés is megtörtént a május 1-ei Olimpiai Zöld Fesztiválra (a 3,2 kilis terepfutásra) és a május 8-ai Tisza-tó kerülő 65 km-es bringatúrára.

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon-proba.blog.hu/api/trackback/id/tr391958280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oregbaka 2010.04.29. 19:52:47

Gapsy:
Köszönöm a gratulációt! Meg a 20 hetes felkészülés alatt ereztem, a résztávozás jótékony hatását. Csak biztatni akarlak további résztávozások beépítésere. Meglátod, hogy milyen jótékony hatással lesz. Erőt fog adni. Ha lehet csináld egyszer minden heten.
Ne egyedül végezd, legyen partnered aki inspirál.
Engem minden heten kikészít valaki, akinek jobb a futóképessége.
Szurkolok a versenyekhez!
süti beállítások módosítása